torsdag den 13. juni 2013

I prøverummet

Har haft og har faktisk stadig en temmelig 'øv' dag. Jeg har erhvervet mig en forkølelse, og min krop føles absolut tung og uduelig = suk!

- Nå men alligevel kunne jeg ikke lade være med at tage på udsalg efter arbejde. Companys holdt særligt udsalg i dag med 50 % på alt i butikken, det kan man ikke takke nej til. Især når man står og mangler tøj til to gange familiefester. Derudover er mine jeans rent faktisk blevet for store, totalt stolt, men samtidig irriteret over den måde mine yndlingsjeans nu giver mig hængerøv. Not pretty.

Og så står man der i prøverummet, som jeg, som i andre nok også kender, ikke altid er vildt glad for. Men i dag i prøverummet kunne jeg faktisk se, at jeg er skrumpet lidt. Det er da egentlig en rigtig rar følelse, hvis jeg lige skal rose mig selv lidt. Jeg har kunne se det på vægten, og også på bukserne, men har egentlig ikke syntes, at jeg var blevet mindre. - Det synes jeg i dag. Jeg købte faktisk en maxikjole, i størrelse M, den sidder ret stramt om kroppen, men jeg synes det så godt ud. Kæmpe fremskridt for mig! (klapper mig selv ivrigt på skulderen). Lige nu har jeg tabt 5 kg siden 11. marts, hvor jeg begyndte på min paleo-kost, og taget i betragtning at jeg absolut ikke er hellig, og både har spist rundstykker og kage på arbejde flere gange end det nærmest kan tælles (jeg har nogle gange svært ved at sige nej....) og har været på spis-hvad-du-kan-ferie i Tyrkiet, så synes jeg egentlig det er ret godt gået. ---så igen vil jeg blot anbefale at skære kulhydrater ud af sin kost. Det er et forsøg værd, især når man ikke skal følge en kur slavisk. Selvfølgelig hjælpe det, hvis man også motionere lidt, men der må jeg jo også indrømme, at det "kun" er blevet til to gange zumba om ugen. OG nu igen mine squats, naturligvis. --- Prøv det en måned og se, hvad der sker :)

Apropos squats.
Ja, jeg har igen været lidt doven, og fik altså først begyndt på min challenge i fredags. Men men men jeg er i gang, og skal i dag lave 80. Jeg har hængt billedet op på væggen i mit soveværelse, så jeg hver morgen og aften bliver mindet om det. Og så har jeg fundet ud af, at det passer mig bedst at lave dem om aftenen, så hver aften kl 21, ringer min alarm på mobilen, og så er det tid. Så står jeg foran tvet og laver mine squats. - Nu hvor Jesper ikke er hjemme nu, kan jeg ikke få det bekræftet, men jeg synes allerede jeg kan se virkningen. Det er ligesom om at balderne løfter sig. Den almindelige 'fold' hvor balden møder låret er blevet mindre, hvis man kan forklare det sådan?
Btw: dont google "butt lift" - hahaha ikke vildt lækre billeder fra plastickirurgi dukker op....

Husk nu at lave squats korrekt.
Stå med fødderne i hoftebredde.
Fødderne skal pege lige ud.
Gå ned i knæ, gerne så langt som muligt, MEN du skal holde ryggen lige, og dine knæ må ikke gå ud over dine fødder, når du kigger ned.
I det du går ned og op, skal du lægge det meste af vægten på dine hæle. - jeg synes, det hjælper, at koncentrere sig om at holde hælene i gulvet. 




Det må være nok fra mig denne gang. Nu vil jeg ud og have lidt paleo-lasagne-rester fra i går. Mums! Den er rigtig god med squash og aubergine, som pasta-substitut, og lidt 5% mornay sauce, dør man altså ikke af ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar