mandag den 5. august 2013

Sprutter og lidt andet

Endnu en skøn weekend er gået, og ja jeg går egentlig bare og venter spændt på den næste :)
- Den står nemlig på fødselsdagsfest hos en veninde i Aalborg på fredag, glæder mig afsindigt til at se alle pigerne deroppe igen. --Men men, hverdagene er ikke så slemme, i hvert fald ikke de dage, der står på træning. I morgen starter mit zumbahold op igen, spørg mig lige om jeg glæder mig. Har dælme savnet den gode instruktør Marianne.

Nu til sprutterne!
Jeg fik for en måneds tid siden endelig færdiggjort mit hæklede tæppe, men havde straks lyst til at begynde på noget nyt nørkleri, og så foreslog min håndarbejds-kloge moster, at jeg kunne bruge mine garnrester (dem af bomuld) til at hækle sprutter til en sprutteindsamling til for tidligt fødte børn på hospitalerne rundt i landet. 

Til jer, der ligesom jeg ikke kendte til indsamlingen, kan i læse meget mere her. Der findes også en facebookgruppe. Opskriften både til hækling og strikning af sprutter ligger også på spruttegruppens side.
Indtil videre er det kun blevet til disse tre, men jeg er bestemt ikke færdig. Det tager mig ikke lang tid at lave dem. Hvis jeg gad, kunne jeg nok lave en på en aften, men bruger gerne to aftener på det.

De bliver lavet i 100% bomuld og stoppes med pudevat. På den måde kan de nemlig vaskes uden at miste formen og bebserne kan tåle dem.

Den lille bitte sko til højre er grunden til, jeg ikke har lavet flere spurtter. Jeg var altså lige nødt til at forsøge mig med et par babysko til en veninde, der venter sig. Den blev dog alt for lille, da jeg åbenbart havde læst opskriften forkert og brugt for småt garn. Men den er altså også blevet meget meget lille. I denne uge giver jeg mig i kast med det rigtige garn :D
Opskriften til skoen fra Jarbo finder i her

Lige et lille fif til den dovne (*host* mig), som ikke altid kan tage sig sammen til at skulle skrælle gulerødder for at få en snack. De små poser, som bl.a. kan købes i Fakta og Føtex er altså meget praktiske. SÅ nemt! Og posen her, der er fra Fakta indeholdt nogle overraskende søde gulerødder, lækkert :) Så ville da lige anbefale.

Til sidst i dette korte indslag får I et billede fra søndag eftermiddag, hvor min onkel og faster igen var på besøg med båden. Denne gang fik jeg en tur i gummiringen. Det var sjovt, jeg fik den milde tur, da jeg ikke er helt så modig. -- Vil dog lige sige --- det gjorde altså noget ondt i røven/balderne...når de er i ringen rører de jo vandet, og når man sejler stærkt føles vandet meget hårdt. Ergo, det føltes lidt som om at blive på røven hen over mange mange mange brosten. Så det gjaldt om at spænde godt op i core, balder og ben, så numsen ikke rørte vandet.

Nu må jeg afsted til cirkeltræning! 

Forresten er i velkomne til at følge mig på Instagram: annemengers




Ingen kommentarer:

Send en kommentar