torsdag den 20. februar 2014

Et nyt forsøg på at skrive min motivation i gang :P

Jep, så er jeg atter tilbage - igen igen

Jeg sad lige og gennemlæste mine posts, da jeg for tiden går og leder lidt efter min trænings/spis sundt-motivation. Den var der helt klart sidste år. Det er et år, jeg mindes som et fantastisk år, hvor jeg virkelig har været glad for mig selv, min hverdag og ikke mindst min krop. - Den følelse savner jeg lidt. Og derfor har jeg besluttet, at jeg skal have den tilbage!
Helt ude af kontekst får I lige et billede
af Totte og jeg til nytår.

Min hypotese går på, at hvis jeg begynder at dokumentere lidt mere, så sætter jeg skub i det hele.

Så nu begynder jeg på bloggen igen (måske?) Jeg håber, jeg kan holde det ved lige, for det er nu meget sjovt, og super rart at få alle ens følelser ud.
-----------------------------------------------------------------------

I lørdags lavede en paleo-middag for vores søde vennepar, og hermed et tip:
Dadler i baconsvøb smager fantastisk!  -- Faktisk spiser jeg et par i skrivende stund.
Derudover havde jeg lavet en slags brownie-kage baseret på sweet potato og med lidt honning, kakao, mandler, kokosmel, vanilieekstrakt og bagepulver. Den blev meget blød og ret så lækker, drengene spiste den også! Og de bemærkede slet ikke noget af det sunde :) WIN.

I mandags besluttede jeg mig for at tage mig sammen, og gå i paleo-stil igen, dvs. minimum mængde af kulhydrater. Det er også gået godt indtil videre, min pebermynte Rittersport er blevet lagt på hylden og skiftet ud med gulerødder og skyrdip. (det smager absolut ikke lige så godt, men det er sgu sundere) -- Forresten vil jeg virkelig forsøge at lade være med at drikke alkohol.. Nul rødvin til mig :(

Samtidig går jeg til zumba mindst to gange om ugen, og så skal jeg SIMPELTHEN tage mig sammen til at gå til styrketræning igen. Desværre er min næste uge booket med lange dage på arbejde.. Så det bliver altså først til marts.

Savner min Rittersport lige nu....MEN hvis jeg nu kunne tabe de sidste 4 kilo, som jeg egentlig rigtig gerne vil, så er det næsten værd at undvære min gode gode Rittersport indtil da.

Til sidst vil jeg også lige rose mig selv. - en lille fortælling.
Ingen kantine på arbejde - derfor har jeg oftest fået et par rugbrødsmadder med leverpostej, som jeg kunne smøre i vores te-køkken. MEN hele denne uge har jeg aftenen før, før eller efter aftensmaden, lavet en salat tl at have med til frokost! Helt op hvor er jeg stolt! Det er jo ikke så bøvlet, men det kræver alligevel lidt selvdisciplin, når jeg er vant til at smide mig i sofaen efter maden... Jeg håber inderligt, at jeg kan blive ved. Det er dog lidt svært at finde på nemme kød-ting at tage med, indtil videre har det været frikadeller, kyllingerester eller en dåse tun.

Hyg jer derude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar